best website software

Droogvallen

Door het vaarseizoen heen zijn er ook droogvaldagen. Er wordt dan meestal naar het Amsteldiep gevaren. Daar wordt de spijker(het anker) over boord gegooid en is het wachten tot het water wegloopt en de aak op de zandbank rust. Daarna is het heerlijk wadlopen richting de mosselbanken, waar naast mossselen, ook oesters, kokkels en andere schelpdieren te vinden zijn. Ook steken er regelmatig zeehonden de kop op. Deze van nature nieuwsgierige dieren houden je goed in de gaten. Ook voor de vogelliefhebbers is er genoeg te genieten van allerlei steltlopers, kluten, scholeksters, plevieren en tal van meeuwensoorten.
De verzamelde schelpdieren worden meegenomen aan boord en worden gekookt/gebakken, om daarna genuttigd te worden en met een lekker Wieringer bittertje weggespoeld.  Oesters worden overigens niet gekookt, want die  behoor je rauw naar binnen te "slurpen".

Wilt u dit een keer meemaken als lid of als niet-lid, dan kan dat. Er zijn hieraan wel kosten verbonden.
Wanneer u lid bent van de Vereniging Aak, betaalt u €20,--. pp.
Als u nog geen lid bent, betaalt u €25,--. pp.
Echter, mocht u na zo'n geweldig dagje op het Wad, besluiten lid te worden van onze vereniging, hoeft u maar €5,--. bij te betalen.
Voor €30,--. bent u namelijk al lid voor €10,--.(meer mag) en betaalt u de ledenprijs van €20,--, voor de droogvaldag.
U ondersteunt hiermee het behoud van de WR173 en kunt u ook gratis opstappen tijdens het ledenvaren of aakavonden en- middagen. Een prachtige win-win-situatie, zou ik zeggen.

Klik hier om u aan te melden